comel sangat .

Thursday 2 August 2012

ramadhan 2012


salam kaurang . 
salam ramadhan jugak untuk kaurang yea . 
dah berminggu gak ramadhan datang baru aku nak update kan ? 
aku tade mase lha kaurang . bz dgn study bagai ape sume . dengan kesihatan tak menentu lagi . 
okay , for the 1st ramadhan this year , dapat lha aku ramadhan dengan family aku . 
walaupun ta lha semenggah mane macam family orang lain . 
tertunai lha jugak hajat nak buka sesama dengan family for the 1st ramadhan dis year . 

actually dah lame tak update blog ny . so cam blur lha kan ?
semoga ramadhan kali ny bawa makna tersendiri buad aku dan keluarga . 
cukup penderitaan aku dan family untuk beberepa tahun yang lepas . 
sesudah dua minggu berpuasa , baru aku berkesempatan untuk mengucapkan salam ramadhan untuk kaurang kat entry aku kali ny :)

so , ade lha kira2 dalam dua minggu lagi umat Islam akan menyambut Hari Raya Aidilfitri . 
so , banyak2 kan lha lagi buad amalan . 
aku tengah sedih sebab ta dapat balik ramadhan ny . balik pon naty dah cuti raya . sedih sangat . 
tapi , itu lha dugaan n tanggungjawab seorang pelajar atau mahasiswa / mahasiswi . 
kadang2 menangis sebab rindu rumah , mama , baba , adik . 
rindu masakan mama , kalau lah mama bace entry ny , terharu nye aku . :'(
nak balik . hati memberontak . tiap2 hari memberontak . sampai dah ta kuat nak jaga lagi . 
tapi aku sedar , ny dugaan yang Allah bagi untuk umat dea supaya lebih kuat di bulan yang mulia ny . 
aku mengharap kan yang terbaik untuk bulan n tahun ini .

kerinduan ni buad aku makin seksa . tak salah mengingati .
tapi sampai bila hati ny nak diseksa untuk terus merindui ? ya Allah . 


tuhan , jagakan mama untuk aku . 
sayang mama sangat2 . 

No comments: